Вы здесь

Митниця дає добро на ввезення авто

З початку серпня цього року турботливий Кабмін виконав - заповітну мрію українських автомобілістів - скасував мито на ввезення старих автомобілів з будь-якої країни, крім Росії. Це явно привабливе рішення, яке нагадує загравання з виборцями. У країні, де є дешева робоча сила, вигідніше використовувати стару техніку, ніж купувати нову. Імпорт цієї техніки корисний з економічної та моральної точок зору. Заборона на введення б / в техніки обходитися країні занадто дорого. Ситуація нагадує фразу з відомого фільму: «Митниця дає добро!» В останній місяць літа країна імпортувала максимальне, за останні два з половиною роки, число легкових автомобілів. За місяць в країну ввезли близько восьми тисяч легкових автомобілів. Оцінили їх майже в 130 мільйонів доларів. Більше ніж п'ятдесят відсотків імпортних легкових автомобілів були привезені з Європи. Менше тридцяти відсотків – з Азії. Вісім відсотків – Північна Америка, і чотири відсотки – з СНД. За півроку в країну імпортували трохи менше п'ятидесяти тисяч автомобілів, на суму вісімсот п'ятдесят мільйонів доларів. Виходить, що порівняно з минулим роком імпорт збільшився майже на тридцять відсотків, а митна вартість – майже на п'ять тисяч доларів. Україна в своїх діях намагається копіювати стандарти Євросоюзу. Стандарт під назвою «Євро-5» перетворився в обов'язковий для кожної бувшої у використанні вантажівки, яка була продана в Євросоюзі після 2008 року, і для кожного нового легковика - після 2009. У нашій країні цей закон було введено зовсім недавно, значить, в країну не можна привозити бувші у використанні автомобілі, створені раніше, ніж у дві тисячі десятому. Незважаючи на те, що з 2014 року в країні діє стандарт «Євро-4», більшість імпортованих автомобілів були якраз стандарту під наступним, п'ятим номером. Подібні компанії не відчують жодних змін від нового законодавства. Для більшої економії, деякі компанії постачали автомобілі стандарту «Євро-4». Автомобілі даного стандарту поставлялися в Україну і азіатськими країнами, такими як Японія, Корея та Китай. А тепер дані компанії почнуть привозити більш дорогі, хоч і екологічні автомобілі. Народ України не відчує ніякої різниці, так як скасований імпортний збір зведе нанівець різницю в ціні. Також, деяка частина іномарок з Європи може навіть подешевшати, так як вже в минулому році вони відповідали новим стандартам. Ніяких глобальних змін не очікується, хоч Україна і переходить на новий, європейський, більш цивілізований, стандарт. Що чекає ринок б / у автомобілів? Останні роки продаж уживаних автомобілів в країні тільки росла. У п'ятнадцятому році в країну ввезли не менше п'ятдесяти тисяч автомобілів з Європи, тоді як у дві тисячі восьмому - не більше тисячі. Активації ринку старих автомобілів сприяли кілька моментів: ввезення модифікованих вантажівок, підняття акцизу на нові автомобілі. Найвигіднішими став ввезення автомобілів з маленьким об'ємом двигуна. У минулому році в країну було ввезено близько шести тисяч старих автомобілів марки «Smart». Якщо взяти до уваги останні зміни, можна сказати що ринок уживаних автомобілів трохи скоротиться, але не дуже сильно. Ціна на б/в автомобілі залишиться цілком конкурентною і все ще буде більш вигідною, ніж на нові. Які ризики можуть бути присутніми на ринку ввезення автомобілів? У зв'язку з введенням нових правил, деякий час стандарти будуть дуже жорстко і уважно контролюватися. Жертвами нового законодавства можуть стати прості громадяни, які купили автомобілі, що не відповідають новим нормам. Або випущені на рік раніше, ніж це дозволено. Придбати такі машини можна буде у недобросовісних продавців. Як же працює ця схема? Порушники закону ввозять автомобіль, отримують фальшивий стандарт «Євро-5» у недобросовісних органів, а в країні немає сертифікованого обладнання, за допомогою якого можна отримати висновки щодо відповідності автомобіля стандартам «Євро-5». Далі цей автомобіль можна легко продати занадто наївному покупцеві. Але контролюючі органи можуть зробити запит заводу виробника і отримати реальну інформацію без особливих проблем: справжній екологічний сертифікат автомобіля, інформацію про те, чи був він переобладнаний на заводі, для вищого екологічного рівня і чи можливо цей автомобіль переобладнати поза заводом і без його відома. Результатом може стати конфіскація автомобіля і великий штраф порушникові митних правил. І, хоча, з допомогою суду, можна домогтися зміни рішення, визнання себе законослухняним власником, але реєстрація автомобіля все ж буде анульована. Новий стандарт не торкнеться автомобілів, що були ввезені до першого січня 2016 року. Приватна власність не контролюється новими стандартами. Купівля вживаних автомобілів – європейська практика, і вона дуже доречна в нашій країні, де економіка переживає далеко не кращі свої часи. Це дозволяє людям витрачати набагато менше і отримувати якісні автомобілі. І якщо уряд дійсно бажає створити хороші умови для життя, а не лише говорити про це перед черговими виборами – їм варто підтримувати цю ініціативу всіма силами. Жителі Європи рідко купують нові автомобілі, але більшість студентів можуть їздити на хороших старих машинах, звикаючи до власного транспорту і отримуючи безцінний водійський досвід без стресу через занадто дорогогий автомобіль, на який були витрачені всі сімейні гроші. Прагнути до Європи треба справами й законами, а не словами. http://uapress.info